energitjuvar

Letar efter vad det är som stjäl energi från mej om dagarna. Vad det är som får mej att inte komma till ro.

- orensade garderober
- skålar med trasiga saker som ska lagas någon gång
- viktiga papper som ska sättas in på rätt ställe
- receptröran (borde rensa bland recepten, något som poppar upp varje gång jag letar efter det jag ska ha)
- olästa böcker. Ärligt talat: kommer jag någonsin att läsa böcker som stått olästa i bokyllan i tio år???
- fotoramar. jag älskar att köpa ramar, men de flesta blir liggande.
- fotoalbummen. jag har ett album till varje barn. nu ligger jag väl 1,5 år efter med insättningen. Dessutom har jag samlat foton i plastfickor som ska bli trevliga scrap booking sidor (ska bara lära mej hur man gör först...).
- och så bären i frysen, då.
- förrådet (jag vill plocka ut allt, göra iordning och ställa tillbaka det som ska vara där)
- källaren (som är ett enda kaos. vi kom ju av oss igen....)

Det känns som om jag får ta en sak i taget, i sakta mak. Annars tar jag väl ut mej helt. Är det förresten röran som stör mej, eller är det mitt behov av kontroll som får det att bli jobbigt?

Ska omgående börja med att ta tag i allt som behöver fixas med en gång för att undvika nya måstehögar.
Fast det brukar falla när jag inte mår så bra. Då är det svårt att orka.

Nu ska jag iallafall duscha och sedan blir det lunch.


Kommentarer
Postat av: Linda

många av dina punkter är mina energitjuvar också! och jag instämmer i det du skriver, en sak i taget.

2007-12-05 @ 14:11:51
URL: http://www.ehtela.com
Postat av: Di

kanske några av dina ramar ska säljas till mig? Är det några som du aldrig kommer att använda så kanske du kan lägga upp dem på bloggen, och sälja dem? Så kan jag sätta in mina vackra bilder och sälja vidare? Så blir röran mindre eller hur?
Kram kram...

2007-12-05 @ 19:28:50
Postat av: Nina på Johangården säger

Precis!

Jag har likadana och delvis samma energitjuvar, plus tvåbenta sådana. Stök och röra tar sååå mycket energi av mig, jag blir helt stirrig och rastlös. Försöker beta av eftersom men det går sakta och jag vet inte alltid var jag ska börja att ändra.

Kanske ska du göra som Di föreslår?

Ha en bra dag!

2007-12-06 @ 09:58:50
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0