fällor i julledigheten

Eftersom jag ändå inte tar mej för någonting så kan jag ju göra min terapiläxa.

Jag är ledig från terapin i fyra veckor. Vad kan gå snett under den tiden? Och vad ska jag isåfall göra åt det?

Den största faran de två veckorna som barnen är hemma är väl att jag inte tar mej någon egentid.
Lösning: dra mej undan en stund varje dag med en bok eller en stunds meditation. Försöka komma ut på en promenad ibland.

I övrigt är målet att ligga kvar på den nivå som jag är, d.v.s. klara av vardagen. Och inte ge efter för eventuell ångest i situationer som jag brukar klara. Och ge mej in i en liknande situation så snart som möjligt om jag fått avvika.

I övrigt ska jag träna på att vara närvarande, inte handla på erbjudanden och bara njuta av tillvaron med familjen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är det bara en vecka kvar tills bloggtävlingen avgörs.
Bloggtävla och vinn en iPod Nano 4GB, Mp4 spelare samt bio biljetter.
http://sjukdom.blogg.se/jul_tvling.html

2007-12-18 @ 13:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0