hektiskt helg

Helgen känns jobbigare än vad jag trott att den skulle göra.
Jag vet inte varför, men det känns jättejobbigt inom mej nu, trots att allt löst sej till det bästa. Kanske har jag gömt mej bakom oron för framtiden och nu när den inte finns kommer allt annat fram. Ska iallafall vara uppmärksam så att jag inte fyller tomrummet med någon ny oro.

Fredagkvällen slutade i kaos. Mannen var på julbord på eftermiddagen och skulle sedan iväg på glöggträff med jobbet. Som jag hade förstått det så skulle han vara hemma ett tag emellan, men han var bara hemma och vände.
Jag var TRÖTT och ur gängorna. Och barnen, särskilt sonen, var trötta och sura. Minstingen ville inte somna och de andra två satt i vardagsrummet och bråkade. Till sist förlorade jag behärskningen och slängde in barnen på sina rum. Sedan hade jag tre gråtande barn och en ledsen mamma. Fast det löste sej till sist iallafall. Barnen somnade på någolunda bra humör (fast med oborstade tänder).

Själv kunde jag inte sova utan låg och läste till klockan ett.

Idag ska vi på dansavslutning och så ska (eller rättare sagt vill jag att det ska) adventpyntas.
Ikväll kommer några vänner på glögg. Fast jag behöver inte bry mej om förberedelserna för det är mannens "projekt".

Nu ska jag putsa köksfönstret. Sedan är alla fönster adventsfina. :)

Kommentarer
Postat av: Maria

STOR styrkekram till dig! Hoppas du får en bra helg med pynt och glögg trots den jobbiga starten igår. Adventspyntade igår och genast kommer myskänslan fram:)

2007-12-01 @ 10:20:07
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: Miranda

Hoppas det blir en bättre dag idag. Ska också adventspynta, litegrann i alla fall. Ser fram emot lugn och mys i morgon. Fast snön är borta nu... :(

2007-12-01 @ 12:18:29
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com
Postat av: malve

Det ska bli mysigt när ljusen kommer fram :)

2007-12-01 @ 13:56:26
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Luna

Jag kastar in mina barn i ett timeoutrum flera gånger i veckan. Vet inte om det känns bättre att höra det...hi hi. Hoppas det blir lite balans inom dig snart, att du landar mjukt i din ganska kravlösa värld.

2007-12-01 @ 17:04:19
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0