inventering - barnkläder

I brist på annan sysselsättning har jag räknat barnens kläder. Jag anade att de har väldigt mycket kläder, men utan att räkna så vet man ju inte.

Här är resultatet:

                             Tröjor (lång ärm)     Tights/jogging        Byxor     Kjol            Klänning (dagis)    Skjortor
2,5-åringen         27                                17                               5            4                   5
5-åringen            20                                14                               8            8                   5
7-åringen            15                                  4                             13                                                                  4

I nästa storl.
7-åringen            9                                   3                                4
5-åringen            5                                                                                     1     (hon har nyss växt ett hack)
2,5-år                  lådvis med syskonens kläder

+ massor av t-shirts till alla och en bunt finklänningar till flickorna.

Och nu har jag ändå rensat ut en del när ändå gick igenom garderoberna.
(Minstingen har ärvt en del från kompisar också, men de andra två har bara fått nytt.)

Det finns bara en sak att säga, eller två.
- OJ!
- Hoppas att inte min man läser det här inlägget ;)

Om de byter kläder varje dag så räcker det två veckor, minst. Fast oftast kan de ha kläderna två eller tre dagar nu när de har överdragsbyxor ute.

Jag tror faktiskt inte att behovsbaserade inköp till ordinarie pris behöver bli så mycket dyrare än vad klädkontot ligger på nu om jag tvättar två gånger i veckan istället för en. Nu köper jag det jag behöver framöver på rea. Och sedan tillkommer ju alltid kläder som barnen får eller kläder som man bara måste köpa till dem.

Slutsats: KÖPSTOPP med omedelbar verkan!
                 Utrensning. Man måste inte behålla alla kläder i rätt storlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0