klädvård

Hur mycket kläder har mina barn egentligen?

Jag har inte tvättat sedan förra lördagen. Nio dagar senare behövs en tvätt mest för att tvättkorgen svämmar över och för att minsta dotterns trosor är slut (det händer fortfarande en hel del "olyckor"). Tvätten från förra lördagen hänger fortfarande kvar i tvättstugan (minus dotterns trosor då). Och strykkorgen är proppfull med stryktvätt (stryker inte allt, men en del).

Om jag får in rutin på att tvätta två gånger i veckan och vika och stryka tvätten efter hand så kan jag ju minska behovet av kläder betydligt. Vilket också gör att det blir enklare att hålla ordning och att plats frigörs.

Detta kompletterat med väl genomtänkta klädinköp för behovet just nu till ordinarie pris kanske inte behöver bli dyrare än mina massinköp till halva reapriset för nästa års behov.

Eftersom jag har reastopp så lär jag ju upptäcka det (fast inte förrän lagret i källaren är slut, d.v.s nästa höst eller så ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0