korttillverkning

Jag är både lat och perfektionist. Ingen bra kombination.
Nu skulle jag göra julkortet till dagispersonalen.

Igår skrev jag rimmet med kalligrafi. Insåg att jag legat av mej, det blev inte riktigt som det ska vara. MEN för de flesta andra är det nog fint ändå. Så jag lät det vara.

Nu till själva kortet som jag skulle göra i lager med en figur överst (gran). Ganska enkelt och resultatet brukar bli bra. MEN eftersom jag är så himla lat så orkade jag inte mäta utan använde ögonmåttet. Mitt ögonmått har aldrig blivit kalibrerat och i kombination med min strävan efter perfektion blev resultatet icke godkänt.

Så nu måste jag börja om från början. Och mäta den här gången... Tänk om jag hade tagit mej en minut extra redan från början...

Förresten är det här ju riktigt bra träning för mej. Jag har skrivit ett rim och gjort ett kort. Som kommer att ses av många. Jag som sällan tycker att jag gör något bra...det här känns jättejobbigt!

Kommentarer
Postat av: Auriana

Jag har också alltid varit rädd att visa det jag gör.
Men nu visar jag mina tavlor.
Försöker tänka att det viktigaste är att jag själv är någorlunda nöjd.
Varm kram
Auriana

2007-12-06 @ 18:10:11
Postat av: Auriana

Jag har också alltid varit rädd att visa det jag gör.
Men nu visar jag mina tavlor.
Försöker tänka att det viktigaste är att jag själv är någorlunda nöjd.
Varm kram
Auriana

2007-12-06 @ 18:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0