nina frisk

När jag var hos min syster såg vi på filmen Nina Frisk. Filmen handlar om Nina, en eviga singeln som träffar den ensamme pappan, Marcus. Marcus fru dog när sonen var liten och han står helt utan familj.

Det kunde ha blivit en bra film om man fokuserat mer på deras relation, och då även från hans synvinkel.
Istället klämmer man in historien om Ninas bror och deras mamma som är tillsammans med en alkoholist, vilket också känns lite ytligt avverkat.

Jag skulle dock säga att filmen var godkänd, om det inte vore för det katastrofala slutet som förstörde hela behållningen. Man försökte nog göra en rolig film, men ämnena var inte speciellt roliga, så det blev varken allvar eller humor.

Dessutom var det väldigt förutsägbart:
- Paret älskar i vardagsrummet. Det gör man inte när man har småbarn (iallafall inte jag) för man vet vad som kan hända, vilket också hände. Sonen kom in.
- Paret har Bolibompasex på toaletten. Högljutt. Naturligtvis är man i det läget så tyst som möjligt. För man vet vad som kan hända annars, vilket också hände. Sonen kom och knackade på.




Nina Frisk: Ingen film som jag rekommenderar

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Jag tyckte in filmen var så dålig, men den var konstig. Och om jag inte minns fel så var jag rätt nöjd att den inte var lång.

2007-12-14 @ 21:53:51
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: malve

Han bara stack, ju :(

2007-12-14 @ 22:07:00
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: munken

Jag brukar inte se så många svenska filmer för jag brukar tycka att de alltför ofta saknar 'det', gnistan liksom. Denna såg jag på bio. Jättebra skådisar och allt var bra, förutom att den saknade - 'det'. Och jag tyckte inte heller om slutet. Men scenen när den kvinnliga mäklaren grälar med sin man i köket, och de har inte haft sex på länge, och hon står och äter vita avlånga kokosbollar direkt ur asken, den var kul :).

2007-12-15 @ 09:48:24
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: malve

Håller med. Skådisarna var riktigt bra och en del scener var också bra eller gripande.

2007-12-15 @ 11:49:02
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0