pysselsugen

Nu har mitt pysselsug vaknat.

Tjejkompisarna var här ikväll och det var pyssel och prat, fika och skratt. Jag lyckades faktiskt med att inte stressa upp mej innan, fast en vardagkväll har jag inte riktigt samma kravnivå som på helgen. Köket var t.ex. fortfarande middagsrörigt eftersom vi precis ätit mat.

För tredje året i rad satt jag och pulade med mina änglar som aldrig tycks bli färdiga. Det beror nog på att jag de senaste åren inte haft tålamod till att sitta mer än den årliga pysselkvällen. Trots att jag tycker att det är roväligt.

Men nu när jag skulle plocka fram änglarna så hittade jag massor av pysselgrejjer som jag aldrig börjat på. Känner att det skulle vara roligt att sitta med det om dagarna. Behöver dock komplettera med en del saker.

Vila i kravlöst pyssel. För att inte göra någonting är stört omöjligt. Min vilodag i dag blev det inte mycket av. Jag mediterade en stund men det var den enda riktiga pausen. Tvättade, strök, lagade kläder, plockade, rensade i garderoberna....allt möjligt utom att ta det lugnt.

Funderar på om jag ska åka till stan imorgon och om jag ska vara där vid tio eller om jag ska åka in vid ettiden och svänga runt dagis på hemvägen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Så bra att du kan se pysslet som kravlöst. Har också massvis med ofärdigt pyssel som jag hittade vid förrådsstädningen. Bara synen av det väckte min presterare till liv så jag slängde det... Nu är det ett pyssel i taget som gäller och bara utan att behöva prestera vilket har resulterat i mer pyssel än nånsin:) KRAM

2007-12-03 @ 21:53:42
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Bra gjort! :)
Jag funderar på att slänga alla bär som ligger i frysen och väntar på att bli saft, gele, chutney... Stressande! kram:)

2007-12-04 @ 08:26:48
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0