"sjuk son"

Oj, vad svårt det är att på morgonen avgöra om det är sjukdom på riktigt eller allmän hängighet. Men sonens mardröm i natt och en del hostande styrkte hans påstående om sjukdom, tyckte jag. Så idag har jag alla barnen hemma.

Sedan kom jag att tänka på att de gånger han varit hemma har sammanfallit med de gånger jag fått sovmorgon och mannen lämnat barnen.

Efter lite allmänt sjukdomssnack log han sådär skyldigt och erkände att han nog bara varit jättetrött idag. Jaja, vi har en mysig dag iallafall. Just nu med datorpaus. De stora spelar TV-spel och 2,5-åringen spelar Anki o Pytte på datorn.

De har lekt så snällt hittills. 5-åringen har bara blivit ledsen en gång och det var när de lekte skola och skrev mattetal till varandra. Hon fick tal av typen "1000001-100001=" och blev jätteledsen för att hon inte kunde det (vilket inte sonen heller kunde räkna ut). Men sedan skrev vi lite enklare tal som hon kan och då blev hon glad igen.

Och så fick jag för mej att äntligen sätta igång med lussekattsbak nummer två. Döttrarna hjälpte till och sonen fick titta på eftersom han är sjuk. Så i eftermiddag blir det fika. De gamla mammafasonerna som satte in igen, minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0