stressad av listan

Jag gjorde min jullista igår mest för att bevisa för mej själv att det är lugnt inför julen.
Men nu stressar själva listan mej.

Saker som jag annars bara hade gjort sådär ändå känns nu jättejobbiga när jag ser dem uppraddade. Som att det helt plötsligt blivit ett krav.

Julkorten kan vi faktiskt posta med frimärken även om det bara tar några minuter att cykla till brevlådan.

Jag ska damma eftersom det står så på mitt städschema, men jag struntar i att fixa till det så där superperfekt inför jobbesöket (eller rättare sagt, det eventuella jobbesöket). Om min chef dömer mej utifrån hur mitt hem ser ut så är det mest hans problem.

Jag minns hur hysteriskt jag städade förra gången de var här. Varenda liten detalj var perfekt. Min man tyckte inte det kändes som vårt hem när han kom hem från jobbet.


Kommentarer
Postat av: Di

jag hoppas din dag blir bra, själv är jag fortfarande sjuk och blev trött bara av att läsa att det snart är jul. ;) kram kram!

2007-12-18 @ 11:42:05
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0