utmaningar

Tanken med vårt städschema är att vi ska ha det så grundstädat som vi tycker är acceptabelt och att vi inte ska städa extra när vi ska ha besök (mer än att kanske plocka undan lite).

Innan städade vi nog mest när vi var tvugna = ett hysterist fejande i värsta fall samma dag som bjudningen ägde rum. Vilket ledde till att det blev alldeles för jobbigt att bjuda hem vänner för ofta.


Första utmaningen:
Inte städa mer än vad städschemat anger inför jul. Detta ska dock inte vara några problem eftersom jag lagt in att damma i nästa vecka (lite fusk....). Vi ska fira med min mamma och lillasyster, så städbehovet är nog mer för att det är jul än för att de ska komma. De är vana vid vår röra.

Andra utmaningen:
Inte städa mer än vad städschemat anger inför nyårsafton, då vi ska ha vänner här.

Det här blir tuffare. Här får vi bara dammsuga golven, svabba i kök o hall och städa toaletterna. Och tänka sej, allt detta återfinns på min mans lista. Jag ska bara ligga i soffan och läsa :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0