+8 kg

Jag väger cirkagurka åtta kilo mer nu än för 15 år sedan.
Och ändå är jag mycket mer nöjd med mig själv nu.
Då - tyckte jag att jag var tjock.
Nu - tycker jag att jag är helt OK. Skulle aldrig kunna tänka mig att gå ner 8 kg. Kanske ett par.

Dessutom var jag otroligt mycket mer vältränad då.

Så tråkigt att jag gick omkring och tyckte att jag var tjock. När det inte var så.

Så skönt att jag inte tycker det nu :) 
Fast jag tycker inte att jag är smal heller. Men lagom.

Är det för att jag har tre ursäkter för att det är som det är?
Eller för att jag nu kan jämföra med hur man såg ut efter man fött barn?
Eller är det helt enkelt så att jag blivit äldre och förståndigare?
 
"En kvinna utan mage är som en säng utan huvudkudde".
Eller hur var det nu?

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Lite mage måste man ha. Och för att ha fött tre barn så känner jag mig MYCKET nöjd med min kropp. Livet har gått varsamt fram och jag har lärt mig nu att jag inte är tjock, som jag trodde. Och blev itutad redan som barn. Jag var mager som en sticka då. Nu är jag lagom kramvänlig och ingen sticker sig på mig om den skulle få för sig att kramas med mig.
Det tar sig för oss. Härligt att höra!

2007-07-12 @ 18:43:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Micke

Tycker att det där med vikten (läs t ex magen då), t ex i ert fall efter att ha fött barn, är ungefär som andra "märken" man får av livet. Märken som berättar nåt om livet och om erfarenheter... Puh, vem vill EGENTLIGEN ha en 15-årings kropp vid 30-40-50?!?! Inte jag, i varje fall (å ni andra får svara för er själva ;) ).

2007-07-12 @ 19:39:38
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Man skulle ju få lägga ner så otroligt mycket tid på träning och så också. Och ständigt tänka på vad man äter. För tråkigt för mej.

2007-07-12 @ 22:47:44
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Micke

Yep, jag tycker att ska man träna så ska man göra det för att det är kul och stimulerande mentalt - inte för några extrakilos skull. Har man inte "rätt" motiv, såna som får en att ständigt vilja fortsätta, så lär man ändå inte må bra av det i längden...
Sen är det kanske en något anna historia med dem som är relativt mycket överviktiga, eller feta om man så vill. Då handlar det ju om livsstil och -kvalitet, framför allt. Kanske en generatliserande syn på det hela, men inte desto mindre....

2007-07-13 @ 09:25:01
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: Isolde

Hej!
Kul att du kikar in på min sida. Kan hålla med om vikten! Väger mer än jag någonsin gjort och är nöjdare än någonsin! ;-)
Det måste vara åldern som kommit till sin rätt. Underbart skönt är det. Ha en skön söndag!

2007-07-15 @ 09:19:36
URL: http://isoldes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0