äkta skönhet

Häromdagen gav jag kompis T en uppriktig komplimang.
Jag sa att hon ser bättre ut nu än när hon var femton.
Hon tackade men trodde inte på mej.
Jag insisterade
Hon skrattade och räknade upp alla sina brister:
Magen, låren, (inbillade) rynkor...

Men hon strålar!
Av självförtroende, livslust och glädje!

Det vackraste som finns är ju en människa som tycker om sej själv!
Kompis T är vacker.
Hon sprider glädje.
Man mår bra av att vara med henne.

(Till sist kom hon fram till att det kanske är avsaknaden av tonårsfinnar. Och att hon har bättre självförtroende nu.)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Härligt med människor man blir glad av! Och visst är det väl så att de flesta blir vackrare med åren- mognad, självkänsla och livserfarenhet syns! Och finnarna hjälpte ju inte till när man var tonåring- fy så hemska de var!

2007-07-20 @ 09:32:15
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: smillan

Det där stämmer verkligen, man ser om en msk mår bra, hon strålar liksom!
Kram o ha en skön helg

2007-07-20 @ 09:49:33
Postat av: maria

Jag har alltid trott på det att det är inte så mycket utsidan som speglar utseendet utan insidan...

Postat av: Micke

Skulle aldrig i livet vilja att t ex min kärestas med åren förvärvade "ålderstecken" försvann - I just simply love them :) ! Det ger henne bara mer karaktär utseendemässigt... Å för egen del tänker jag öht väldigt sällan på mina egna kroppsliga tecken på åldrande (typiskt manligt, eller typ ;)?). Det finns betydligt viktigare, och framför allt roligare, saker att ägna uppmärksamheten åt...

2007-07-20 @ 10:03:28
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: Erik

Det man läser i detta inlägget känner man ju helt klart igen...
Tror inte hon menar det egentligen.. eller nu gör hon nog det.

2007-07-20 @ 11:51:14
URL: http://theartist.blogg.se
Postat av: malve

Synd bara när man inte ser det själv...
...
Erik: Hade hon låtsats i 2 år (och varför skulle hon göra det?) så hade du nog märkt det.

2007-07-20 @ 18:36:21
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0