dagens arbetsfördelning

På förekommen anledning. Så här har dagen artat sej:
(M=mannen)

Jag: fick sovmorgon
M: vet av förklarliga skäl inte vad han gjorde

Jag: åt frukost, satt vid datorn med kaffe
M: gjorde i ordning barnen

Jag: och tjejerna städade Midis rum och lagade lunch
M: kaklade toaletten

Jag: rensade ogräs
M: plockade i köket

Jag: satt vid datorn, tog mej an strykhögen, städade  (hallå där, jag skulle ju vila...)
M: tog barnen med sig och hämtade släpkärran

Jag: städade
M: var och handlade med Mini, lagade middag

Jag: var i tvättstugan
M: plockade undan, plockade ur diskmaskinen

Jag: diskade
M: badade barnen

Jag: kollade på Bolibompa med barnen (hrmm, satt vid datorn...)
M: plockade iordning ute, bar skräp från källaren

Jag: nattade de stora barnen, vek tvätt, läste bok
M: la Mini

Och nu är det slut på duktigheterna för idag.
Rättvis fördelning, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0