dubbel tur...och lite otur

Pratade med mamma idag och hon påminde om att vi ska till stugan på lördag. Va, redan i övermorgon, tänkte jag och rusade till almanackan. Jopp, det stämde (mammor brukar ju inte ha fel). Och vi ska stanna till på onsdag.

Vilken tur att jag har tvättat i dagarna två. Fyra maskiner i går och tre idag. Allt är rent och fint. Bara att börja packa.

Härligt att komma iväg några dagar. Jag är ganska trött på att gå här hemma som nån oavlönad hushållerska medan mannen snickrar. Fast idag har vi med gemensamma ansträngningar fått altantaket på plats. Och om jag vill får jag måla det sista. Men jag är så himla slabbig av mej, så jag vet inte. När taket är färdigt ska jag dock ge mej i kast med lekstugan. Då är det banne mej jag som ska göra det viktigaste!!!!

I går kväll levererades vår nya TV och senare på kvällen gick TV:n i källaren sönder. Tur - iallafall för resten av familjen för där nere spelas det mest TV-spel. (Fast otur för syrran som skulle tagit över tjockteven.)  Precis nu har vi värsta diskussionen om på vilken höjd den ska hänga. Och sedan måste vi klura ut vart min härliga tavla ska flyttas. Nu ser jag den från soffan, men det finns ingenstans vi kan hänga den så att vi kommer att se den mer än när vi passerar. Lite synd för jag  tycker så mycket om den.

Och oturen, då. Jo, i eftermiddagsblåsten knäcktes min kära torkvinda. Klarade tydligen inte tyngden av våra lakan. Vilket skräp! Nästan ny, ju.


Kommentarer
Postat av: Erik

Tack för kramen! Den värmde!
Har blivit dumpad efter två år.. tjejen jag älskar mer än något annat... hon säger att hon aldrig älskat mig och att hon inte bryr sig om mig.. vägrar prata med mig överhuvudtaget... alla sista sakerna hon sagt till mig är så elaka så jag vet inte vad....

2007-07-20 @ 00:40:26
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0