en dag på stan

Idag har jag äntligen kört rödljuskörning. Det var länge sen sist.
Och det gick bra. Kände av en del ångest, men ingen panik. 
Var lite orolig innan, faktiskt. Men hade ingen ångest.

Shoppade loss på halva reapriset. Mannen och barnen tröttnade och gick vidare. Så jag provade kläder och stod i en kö med fem före alldeles ensam. Tankarna om panik kom smygande men jag distraherade mej genom att räkna ut hur mycket jag skulle betala. Och sedan var dom försvunna.

Gick och hämtade familjen på BR, avverkade ett par affärer till och sedan körde jag till Coop. Halva reapriset på skor och Midi behövde nya sandaler. Hittade ett par i rätt storlek. Och gympadojjor till Maxi för 40 spänn (!!!). Köpte två par. De slits fort. 

I dag gick telefonen sönder så vi var tvugna att köpa en ny. Vad kommer härnäst? Micron kanske, den surar lite då och då. Konstigt det där att det alltid går sönder flera saker ungefär samtidigt.

Bra:
- jag har tagit mej egentid och suttit med mina foton
- jag har utmanat min ångest
- jag har varit glad

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för allt jag får uppleva
- tack för den här dagen

Hjälp:
- hjälp mej att ta mej tid till mej själv
- hjälp mej att behålla humöret i stugan
- hjälp mej att se det vackra i tillvaron

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0