en glad dag

Idag har jag skrattat nästan hela dagen. Kommer inte ihåg när jag hade en sån positiv dag senast.
Ångesten släppte under förmiddagen. Man kan kanske inte ha ångest när man har roligt? (Fast det är ju svårt att ha roligt när man har ångest...)

Min vän T är verkligen en av mina bästa vänner. Jag blir alltid på gott humör när jag träffat henne. Fast vi är egentligen hemskt olika. Nyckeln är nog att vi har roligt ihop och att vi kan prata om allt. Och skratta åt våra problem och tillkortakommanden. Även det hemskaste hemska kan jag skratta åt när jag är med henne. Skönt!
Hon tjatade på mej igen om att jag ska hänga med ut på krogen. Njäää....känner mej nog inte redo för det. Kan väl sträcka mej till att ta en öl (eller en cola, då) en vardagkväll. Så det ska vi göra. Snart.

Tänkte på det här med mitt mående. Och hur jag kunde tycka att jag mådde så bra. Det var ju så att jag inte ville göra någonting. Ville helst vara hemma. Och då kände jag ju inte att jag missade någonting. Tyckte att jag hade ett liv som jag trivdes med. Men det var ju inte jag som bestämde. Det var min ångest.

Nu känner jag att jag vill göra saker. Vill gå ut och dansa. Men vågar inte riktigt...
Känner glädje och lust att leva.
Hade glömt bort hur det kändes!
Visste inte vad jag gick miste om!
Tyckte inte att jag saknade något!

Bra:
- är lycklig
- är positiv
- vill LEVA!

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag känner livsglädje igen!
- tack för mina vänner

Hjälp:
- hjälp mej att hålla fast vid den här känslan
- hjälp mej att våga vara jag
- hjälp mej att vara en bra vän

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Härligt med skrattdagar :D

2007-07-14 @ 11:42:30
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Micke

Yep, instämmer med föregående talare, eh, skrivare :D !

2007-07-14 @ 14:26:06
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Ja, det behövde jag verkligen!!!

2007-07-14 @ 14:59:56
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Di

Vilken härlig dag du skriver om, visst är det skönt att ha dom..det är så härligt att läsa om din glädje..:D
Har saknat dina kloka tankar under min frånvaro...må bäst nu åker jag till landet igen..

2007-07-15 @ 21:29:01
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: Di

Vilken härlig dag du skriver om, visst är det skönt att ha dom..det är så härligt att läsa om din glädje..:D
Har saknat dina kloka tankar under min frånvaro...må bäst nu åker jag till landet igen..

2007-07-15 @ 21:29:18
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0