glädjebok

Fru Fundersam skrev om en bok där man skriver ner sina glada minnen och sådant som man mår bra av.

Tänkte på det när jag hängde tvätt.

När jag inte har mått bra har jag glömt bort vad som får mej att må bättre och bli glad. Att samla det i en bok att ha när tiderna är sämre är ju en jättebra idé. Det är ju ofta små saker som får en att må bättre, som att hänga tvätt. Saker som ger mer energi än de tar.

Vad kan pigga upp mer än ens egna härliga minnen? Tänk att JAG har varit så lycklig, gjort så mycket roligt.
Det är svårt att se ljusglimtarna när allting känns svart. Då är ju en sådan bok guld värd. En bok att kunna bläddra i och för en stund tänka på något annat.


Nu ska jag börja skriva en sådan bok.
Även om jag inte tycker om "ska bara" så ska jag ändå bara först ta en tur till stan och köpa en riktigt fin anteckningsbok och nya pennor.


Kommentarer
Postat av: maria

Det är jätteviktigt eller som en bloggare sa till mig att göra eller skaffa en vacker ask och lägga i små lyckominnen däri för att kunna ta fram då när allt känns motigt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0