gröna fingrar

Min bild av mej själv: Jag är en sån som har en mysig trädgård med lagom mycket lättskötta och fina rabatter. Gärna med stenpartier och små mysiga vrår där man kan sitta och läsa.

Verkligheten:
Jag har ingen aning om hur man gör! Vilka växter som passar var o.s.v.
Och när jag inte vet exakt så gör jag ? ingenting. Därför ser vår enda rabatt ut som den gör.
Jag har stora planer för hela framsidan. Det är bara det där med hur man ska börja?


Dessutom så är det väl det där med att vi bor i ett 70-talshus. När vi bodde på landet pysslade jag lite mer med trädgården.
Ha!Ha!Ha! Det är det här jag menar med att jag ljuger för mej själv. Går här och tänker att jag var så pysslig i trädgården innan vi flyttade hit. Det är ju absolut inte sant. Jag hade stora planer där med, men så var det då det där med hur man gör?

gröna fingrar

(Rabatten är helt tom sedan förra våren.  Maxi kom glatt och sa att han hade vårstädat på framsidan. Bara det att han plockat bort de få perenner som fanns där. Nu är det bara vårlökar i rabatten. Och efter det är det  tomt (eller en massa ogräs) för andra sommaren.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hehe, ett litet tips då kanske: www.odla.nu . Där finns såväl proffs som glada totalamatörer samlade på ett enda ställe :) !

2007-07-04 @ 22:37:27
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Tack för tipset. Ska kollas upp. Bra med amatörtips. Jag har alldeles för basic frågor, de brukar inte tas upp i trädgårdsböcker.
Annars finns det väl fina ogräsblommor man kan ha i rabatten, har jag hört ;)

2007-07-04 @ 22:40:48
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0