kaffe eller te


Jag börjar  Jakten på mej sjäv lite lätt med att analysera mitt fikabeteende.

kaffe eller te


Min bild av mej själv:
Jag är en temänniska som dricker lösviktste i keramikmugg.

Verkligheten: Jag dricker kaffe eller te beroende på vem jag fikar med. Undrar varför? är det för att jag inte vill vara besvärlig eller är det för att det inte spelar någon roll?

Hmmm?på kvällen dricker jag aldrig kaffe för då kan jag inte somna. Så träffar jag en kaffemänniska på kvällen så väljer jag te eller något kallt. Annars är det nog en blandning. I några fall vet jag att de aldrig dricker kaffe och får plocka fram bryggaren ur garderoben. Då väljer jag te för att inte vara till besvär.
Och med andra tedrickare väljer jag nog te ? för att inte vara till besvär ? även om jag är sugen på kaffe.
När jag har tedrickare på besök dricker jag te ibland och kaffe ibland beroende på vad jag är sugen på.

Och just nu dricker jag förresten varken eller på grund av ångesten.
Mer än en kopp kaffe med mjölk på morgonen om jag inte har något inplanerat de närmaste tre timmarna. Har tänkt sluta sen i januari, men har inte lyckats än (tur att jag inte har något tyngre beroende?).
Fast jag dricker i alla fall kaffet i en vacker keramikmugg.

När gick jag över till kaffe? Förr drack jag oftast te. Antagligen när barnen var små. För att överleva ett par timmar till...


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Själv är jag både kaffe- och tedrickare. Lite olika vid olika tillfällen. Varje morgon MÅSTE jag ha en kopp kaffe med mjölk i. Annars får det bli som det blir, kaffe eller te.
Fortsätt med ditt blandade kaffe- och tedrickande. Vissa människor är nog sådana bara att det inte spelar någon roll vad som serveras. Huvusaken är att de (jag) får någon av dessa drycker.
Och vips har du en sak mindre att fundera på :D

2007-07-04 @ 09:13:12
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Klart fall där verkligheten är bättre än bilden, alltså. Du har rätt, det spelar ingen roll.
Och sen är det ju så att tedrickare ofta gör rätt hemskt kaffe - ytterligare en anledning att välja te med dem.

2007-07-04 @ 09:31:25
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0