min bild av mej själv

Jag har tänkt ut lite punkter som jag ska utgå ifrån när jag ska försöka hitta tillbaka till mej själv.
Och en sak har redan slagit mej.
Min bild av hur jag tänker att jag vill vara, eller hur jag tror att jag är, stämmer ofta inte för fem öre med den jag är idag.

Varifrån har jag fått dessa bilder?
Är det den jag verkligen vill vara om jag plockar bort alla krav?
Eller är det någon som jag en gång ville bli?

Inte konstigt att jag inte mår bra om jag hela tiden jämför mej med någon som jag inte är,
och ibland aldrig har varit.
Inte konstigt om min självkänsla är lite skev om jag har en bild av mej själv som jag knappt är medveten om men som aldrig stämmer med det jag gör.

Antingen måste jag ändra på verkligheten eller ändra på bilden av mej själv.


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Hade också bilder av mig själv som inte stämde alls med den verklighet jag levde i... innan jag brände ut mig. Nu stämmer de bilderna bättre - när jag hittar mig själv. För de bilder jag hade var de som jag är, vad jag förstår. Och när jag får leva efter dem så känner jag mig mer hel och glad. Det är inte bra att leva upp till andras bild av en själv, det har jag lärt mig nu. För så var det... jag var inte mig själv till hundra procent. Inte för att jag vet om jag är det nu... men mycket mer nära det målet är jag. Lycka till i ditt letande eftet ditt rätta jag!

2007-07-04 @ 09:16:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Ja det kanske är så, att det är de bilderna som är jag. Det återstår att se. Fast det är väl den lätta biten - att hitta bilderna. Det jobbiga kommer väl sen, att sedan ändra sej så att man lever som man egentligen vill.

2007-07-04 @ 09:34:08
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0