min första dröm

som jag kommer ihåg har jag drömt många gånger som barn och även ett par gånger som vuxen.
Tror inte att jag var särskilt gammal första gången.

Jag står i mitt rum.
Plötsligt brakar jag genom golvet.
Kommer till ett nytt rum.
Golvet ger med sig här också.
Ramlar genom rum efter rum.

I bland finns det otäcka saker i rummet.
Krokodiler till exempel.
Jag får inte ramla i vattnet
i gapet på krokodilerna.
Hoppar på stockar och svingar mej i lianer.
Då är det skönt att ramla vidare.

Längst ner står jultomten
med en säck
- Titta! Tomten!
Blir glad och förväntansfull!
Men han är inte snäll.
Han skrattar elakt
och väntar på att få fånga mej
i säcken.


Jag vaknar alltid precis innan tomten får tag på mej!

Kommentarer
Postat av: maria

Du vet att det finns en saga där en pojke trillar ner genom golvet.... Hoppa inte i sängen heter den... Har du hoppat mycket i sängen? *ler*

Postat av: malve

Den sagan har jag nog inte hört talas om. Verkar lite otäck...;)
Och nej, jag har inte hoppat mycket i sängen. Fick inte för mamma :(

2007-07-05 @ 12:55:01
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0