mitt hus

Vi har bott här i snart fyra år och ändå har vi inte fixat det som vi vill ha det.
Knappt köpt en pryl.
Varför?

Har klurat på det ett tag och kommit på hur det kan komma sej.
Jag trivs inte riktigt här! Jag vill egentligen bo någon annanstans.

Jag trivs med:
Spröjsade fönster, fönster över diskbänken
Öppen spis i vardagsrummet och i källaren
Öppen planlösning
Tvättstuga
Stor altan
Många fruktträd
Gångavstånd till affär, barnens kompisar runt omkring

Jag trivs inte med:
Tegelfasaden
70-talshus
Källaren
Grannar tätt inpå

Jag vill bo i ett gammalt hus. Med en härlig tomt. Gärna grannar, men inte precis inpå.
Det är därför vi inte har gjort så mycket. För i tanken och känslan har jag aldrig riktigt flyttat in.

Men med massor att göra, överfull källare och risig tomt kommer vi nog aldrig vidare.
Dyker drömhuset upp så hindras vi nog av allt som måste göras här först.
Därför har vi bestämt oss för att fixa till detta som vi vill ha det. För att sedan spana vidare.
Kanske kan huset kännas som vårt, om vi lägger tid på det.
Om inte får vi iallafall bo fint så länge.

Mannen och barnen är och hämtar släpkärran.
Nu ska här röjas!
Platt-TV är beställd. Bort med den fula TV-bänken!
Har handlat nya krukor till fönstren.
Målarfärg i mängder.

Äntligen!

Kommentarer
Postat av: Micke

Ja, vad som är orsak och verkan är inte alltid så lätt att komma underfund med... Det kan ju t ex oxå vara ett fråga om att modifiera ens _attityd_ kring t ex hur man bor... Sen kan det väl hända att "känslorna" för där man bor ändå växer sig större om man lägger ned en del av sig själv i det - dvs gör en massa på kåken och på tomten....
...
I övrigt, angående grannar å så, så är du välkommen hem till mig ;). Då kanske du skulle få en överdos av nära grannar och vara väldigt tacksam när du kom hem till ditt igen ;)

2007-07-14 @ 14:42:22
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Tack ;)
Ja, det skulle ju kunna vara värre.

2007-07-14 @ 15:03:43
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0