mitt planerarjag, var är du?

Fick en välbehövlig sovmorgon idag. Inte utvilad. Men lite piggare.
Dagen ska ägnas åt städ och tvätt. Kanske lite röjning. Om tiden räcker.
Och ogräsrensning?Trädgården lockar.
,Även om solen lyser med sin frånvaro.
Just nu iallafall. Den kanske också har sovmorgon.

Måste tänka ut vad vi ska bjuda på imorgon. Då stundar kalas. För lilla mej.
Har mitt planerarjag kapitulerat?
Eller bara dragit sej tillbaka för att hämta kraft? För att återvända när jag minst anar.
För att med förnyad styrka styra och ställa och hindra mej från att leva i nuet.
Att inte ha menyn klar dagen före.
Att inte ha handlat. Inte förberett det som kan förberedas.
Att inte redan känna stressen.
En ny erfarenhet.
En angenäm sådan. Dessutom.

Kommentarer
Postat av: Micke

Men du... Vad ägnar sig gubben din åt dårå... ;) ?

2007-07-14 @ 14:24:23
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Det står inte vem som ska göra det, eller hur ;)
vi hjälps åt. såklart!
Fast planerandet brukar jag stå för. Det blir bäst så, tycker jag, för då blir det ju som jag vill ha det. :)
eller kanske :(

2007-07-14 @ 14:58:43
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Micke

Hehe, jag bara undrade ;) ... Kanske vore skoj att nån
gång få släppa över allt planerande till nån annan istället och sen få acceptera till 100% det som blir... Att ha _modet_ att ge sig hän, du vet ;) ! Samtidigt som gubben, eller vem nu den andre, bereds tillfälle att få vara kreativ utan en massa pekpinnar...
...
Hmm, är jag fördomsfull om jag antar att du även är den som planerar inför gubbens födelsedagsfirande...?
...
Hur som helst: Ha en riktigt trevlig dag idag och låt dig dränkas av glädjen i samvaron med de anhöriga!

2007-07-15 @ 11:27:11
URL: http://misjka.wordpress.com
Postat av: malve

Ja, jag har ju börjat lite smått med att överlåta planeringen. Men det är ju knassvårt...speciellt som jag oftast är ute i god tid. När mannen börjar fundera så har jag redan allt planerat och klart.
...
Han har inget eget kalas - fyller två dagar efter sonen. Men jag ska kanske överlåta det till honom nu i augusti.
...
tack :)

2007-07-15 @ 12:31:06
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0