packningen

Mannen hade ju packat till barnen.

Måste erkänna att jag inte lyckades hålla tassarna borta!
Och det var nog tur. Hu så hemska färgkombinationer det blivit annars! Han hade bara plockat fram shorts och tröjor men inte tänkt på att man ska ha det på sej tillsammans. Jag är inte jättepetig men knallröda shorts och orangea tröjor tycker jag är FÖR hemskt tillsammans. Så jag bytte ut ? nästan allt!
Fast han har inte kommenterat det ? vet inte om han ens har märkt att det inte är det han packade som är med.

Dessutom hade han glömt:
- välling och flaska (vi har bara haft välling med oss på alla utflykter de senaste 7 åren eller så?.)
- badkläder till tjejerna

Jag fick ett hysteriskt utbrott för det där med badkläderna. Fast egentligen var det väl inte så farligt. Det gick ju lika bra att bada i trosorna. Och på hällarna badade de nakna.

Vi tänker nog helt olika när vi packar. Jag lägger supermycket tid och energi på att få med allt som vi behöver/jag har tänkt. Stressar runt för att få med allt och går igenom packlistan i huvudet gång på gång. Tycker det är katastrof om vi glömt något.
Mannen tänker att det är inte hela världen om vi glömt något, gör en lagom insats vid packningen och räknar med att allt går att lösa om det behövs.
En sundare inställning egentligen.
Och det finns ju ingen anledning att brusa upp för saker som man ändå inte kan göra något åt. Det löser ju ingenting, gör bara stämningen tråkig.

Här passar dessa ord från Christer  bra, igen:

Så skönt det är att bara vara, utan att vara bara för det som skulle ha varit, och istället vara för det som bara blev... även om planen blev lite skev...

 

  

Kommentarer
Postat av: maria

Känner igen det där med packning lite men maken har artat sig!!!

Postat av: malve

Han har ju aldrig behövt bry sej för jag har alltid haft stenkoll, även om vi såklart hjälpts åt så har jag checkat av att inget glömts bort.

2007-07-04 @ 22:22:55
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0