present till mej

Vi har firat min födelsedag ikväll. Glasstårta och present från syster. Ett fint halsband.
Min riktiga födelsedag är på torsdag. Måste tänka ut några grejjer att önska mej. Alltid svårt!

Har förtjänat en stund framför datorn. Diskat, lagat mat och lagt Mini. Så nu sitter jag här en stund medan de andra barnen läggs.

Det är tänkt att vi ska laga maten tillsammans. Men medan syrran irrar omkring och letar efter stekspaden (det är ju inte mitt kök, jag hittar ingenting!) så hinner jag laga hela middagen. Man blir effektiv av att vara trebarnsmamma. (Mannen tilldelas den mindre roliga uppgiften att underhålla tre trötta småttingar.)

Diska hos andra tycker jag är jättetrevligt. Vet inte varför. Hamnar ofta framför diskbaljan. Har man tur får man dessutom trevligt torksällskap. Min egen disk är inte lika tilldragande. Tyvärr...

Idag har vi gått och gått och gått. Och det har gått bra. Har haft ångest nästan hela tiden. Men ingen panikattack. (Fast jag fuskade lite...). Dagen har varit full av mina värsta ångestsituationer. Kryddat med en stad där jag har noll koll, och därför inte har kunnat planera någonting. Så det känns jätteskönt att jag klarat av det!

Barnen höll sig lugna på stan, så vi fick lite shoppat. Travade genom halva Malmö för att äta den mest prisvärda Falafeln. Som var jättegod. Barnen fick en tur på BR. Mutan gick på totalt 120 kronor. Ganska prisvärt. 
Sedan roade vi oss på Folkets park. Barnen red på ponny, åkte karusell (jag var lite sugen, men karuseller vågar jag inte sätta mej i, inte ens den minsta barnvarianten. Jag som älskar att åka allt.), lekte på en jättekul lekplats och åt glass.

Jag är supertrött. Känner bara för att åka hem imorgon, men någon har kommit på att vi ska stanna till vid ett ställe typ Tom Tits på hemvägen. Och dessutom berättat det för barnen.
Va? Var det jag? Kan jag väl aldrig tänka mej...

Snart är det dags för 3-manna igen. 
Jag slutade förresten med flaggan i topp i gårkväll.

Kommentarer
Postat av: rosenblom

ja, varför är det roligare med någon annans disk? :) helt galet ju...

2007-07-09 @ 21:10:53
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: malve

Det är ju ingen annan som ser att man är duktig när man står hemma ohc diskar...
Som tur är har vi diskmaskin.

2007-07-09 @ 21:39:50
Postat av: Nina på Johangården

Då gratulerar jag idag för på torsdag vet jag inte om jag kommer ihåg. Om inte du skriver om det i bloggen förstås :D
Att diska hos andra är mer roligt än hemma. Det håller jag med om.

2007-07-09 @ 22:48:14
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Tack för grattiset!

2007-07-10 @ 08:46:15
Postat av: Di

Grattis på födelsedagen..om än 1 dag tidigt åker till landet, utan dator...så sköt om dig och njut av sommaren..och livet så gott du kan så länge!
Di

2007-07-11 @ 00:19:22
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0