steker pannkakor

Och försöker desperat skingra tankarna, men den här ångesten rår jag inte på. Den har väl uppkommit på kemisk väg nu när jag ökat medicinen, eftersom jag inte känt så här på jättelänge.

Trettifyra. Känns ganska lagom. Fortfarande inte lastgammalt....men inte jätteung heller.

När blir man egentligen medelålders? Vid 40? 35?
Har ingen aning. Det har låtit jättelångt bort, men nu är jag kanske nästan där.

Pannkakor med hälften grahamsmjöl, känns lite nyttigare. Brukar ha vetemjöl special, men det var tydligen slut.

Shit vilken hjärtklappnin jag har. Tryck över bröstet, och halsen känns helt ihopsnörd, som att jag precis får luft. Darrig och matt i hela kroppen. Det liksom kryper i armarna och benen. Och ont i magen.
Bläää....

Hittade Mini med munnen full av en olikfärgad gegga. Kritor, trodde jag. Men det visade sig att hon hade gått in på Midis rum och ätit på flera av hennes suddigum. Gissa vem som blev ledsen????

Tur att jag inte ska ha kalas idag iallafall. Känner inte för att ha nåt folk här idag när det känns så här.

Nu har jag fått stekhjälp oxå. Av Mini. Inte idag, tack...


Kommentarer
Postat av: Bara jag

Min pappa är nykter alkoholist sen 26 (minst)tillbaks. han har fått kanske 4 återfall på dessa år jag levat. När han får dem är det asjobbigt, men det är inget jag går runt och tänker på, att jag har någon skuld i det osv. Sista gången (och den värsta) var när han fick slut på sin Cipralex (som han äter sedan han fick en hjärtinfarkt). Han blev helkonstig då sa han och fattade inte riktigt vad han gjorde:(

2007-07-12 @ 12:19:18
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se
Postat av: maria

Tror nog på att det är ändring av dosen på medicinen som orsakar det du känner... Jag kände det oxå när jag åt medicin, inte samma som du men det är samma typer av biverkningar...
Medelålders är ju skönt att bli!!! Men när man är det går nog inte att svara på... Det blev du inte klokare på och inte jag heller men det är väl så att till åren räknat så är det en sak och till känslan räknat så är det en annan sak...

Postat av: Ellinor

Gammal är man inte förrän man känner sig gammal. Livet är extra jobbigt ibland, men som tur är har det en tendens att ordna upp sig igen. Så länge kan man ju göra pannkakor!

2007-07-12 @ 13:06:25
URL: http://mariaellinor.blogg.se
Postat av: Ellinor

Tack för ditt grattis! Jag hade inte ens märkt det förrän jag läste din kommentar:)

2007-07-12 @ 13:07:25
URL: http://mariaellinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0