tankekraft

Kom att tänka på att jag en gång för länge sedan kände att jag behövde utvecklas som person.
Kom fram till fem områden som jag skulle jobba med. Jag var kanske 21 år ,eller så.
Tänker på det för att peppa mig själv. Vill man så kan man! Vill jag så kan jag! Jag ville och jag kunde!

Problem: jag rodnade och tyckte det var jobbigt
Lösning: klippa håret kort och försöka strunta i det. (jag "gömde mej" bakom håret)
Resultat: bra. rodnar säkert fortfarande ibland. fast det vet jag inte säkert. och jag bryr mej inte heller

Problem: jättejobbigt att hålla föredrag
Lösning: blev erbjuden att hålla kurser för hela företaget när jag var nyanställd. Hade jag inte haft dessa punkter hade jag tackat nej. Nu såg jag det som en utmaning.
Resultat: bra. såklart var det alldeles hemskt de första gångerna, men på slutet tyckte jag det var kul. nu har jag inga större problem med att prata inför folk, lite grann när det går lång tid mellan gångerna, men det är ingenting jag går och oroar mej för.

Problem: superkittlig
Lösning: intalade mej att man kan ändra det med tankarna. tränade på att stå emot
Resultat: bra. det var en inställningsfråga!

Problem: rädd för smärta
Lösning: tatuering
Resultat: det här har jag inte gjort. bestämde mej för en tatuering över ankeln, men har inte repat tillräckligt med mod. Och efter att ha fött tre barn utan smärtlndring kan jag nog anse den här punkten som avslutad.

Fast å andra sidan har jag velat ha den där tatueringen sen jag var 21, så det kanske är dags att ta tag i saken. Jag lär väl inte ångra mej när jag har tänkt på det så länge.

Kan inte komma på vad den femte grejjen kan ha varit. Någonting med träning kanske?

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Det där med kittligheten är en inställningsfråga har jag lärt mig. Numera är jag inte kittlig någonstans, för jag har bestämt att det är så!

2007-07-13 @ 22:21:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Visst är det häftigt! Innan kunde jag bryta ihop om någon petar på mej, nu är jag knappt kittlig alls. För jag vill inte!

2007-07-13 @ 22:58:23
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0