tvättdag

Det börjar sina i garderoberna.
Märkligt. Vad kan det bero på?
Kommer på att jag på något konstigt sätt lyckats förtränga det här med att tvätta.
Det var nog en vecka sedan senaste maskinen dånade.

Den här dagen förvandlades plötsligt till Stora Tvättdagen.
Men det gör inte så mycket.
Jag tycker om att hänga tvätt.
Särskilt ute. Och idag är det bra torkväder.
Tack för min torkvinda!
Och tack till min 7-kilos tvättmaskin!

Japp, MIN tvättmaskin.
Mannen får inte sätta sin fot i tvättstugan.
Dels för att han inte tycker det är så noga med att ta bort fläckar.
Men främst för att jag tycker om att vara där.
Lugnt och skönt.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Gillar också detta med att tvätta och hänga tvätt. Det är rogivande.

2007-07-18 @ 19:59:25
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Allt utom strumpor, tycker jag. Det är skönt nu på sommaren när man mest är barfota.

2007-07-18 @ 22:29:47
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0