vill eller måste?

Funderar på vad jag vill.
Tänker att det jag vill ofta blir ett måste.
För att det jag egentligen vill
vill jag inte nu.
Eftersom det är så jobbigt.

Då blir det ett måste.
Tills jag besegrat ångesten.
Först då vill jag det jag vill.

För andra saker som jag vill
har jag satt upp regler. 
Kallar det för sommarplan.
Jag vill rita.
Jag ska rita två gånger i veckan.
Vill blir till måste.
Nu vill jag inte längre!

Orkar inte med en massa måsten.

Behöver lära mej ett annat sätt att tänka.
Kanske byta ut måste mot behöver?
Jag behöver gå ut och gå.
För att må bra.
Jag vill.
Jag måste inte.
Men jag behöver.
För min egen skull.

Jag måste inte rita.
Men jag behöver intressen.
För min egen skull.
Kanske rita? Det är ju roligt!

Kommentarer
Postat av: Isprinsessan

Och jag säger alltid till alla andra att det finns inga måsten - och sen har jag två miljarder måsten för mig själv.
Men det är bra byta ordet måste emot ja, t.ex vill eller behöver. Tror kanske att det är snällare mot en själv också.
a.

2007-07-27 @ 21:49:54
URL: http://bakomkulissen.blogspot.com/
Postat av: malve

Ja, man är alltid så klok när det gäller andra.
Måsten är så himla jobbiga! Och de flesta måsten som man har är ju egentligen inga absoluta måsten.

2007-07-27 @ 22:30:36
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0