40 saker jag är bra på

Hittade en lista med "40 saker jag är bra på" hos Mindfulness. (tror jag att det var)
Det kan ju vara nyttigt att tänka på, tänkte jag. Fast 40 låter mycket...
Å andra sidan är det så mycket att jag verkligen måste tänka efter, vilket ju är bra.

Här kommer mina talanger:

bygga snöborgar
planera
göra flera saker samtidigt
jonglera
pyssla
lyssna
bevara en hemlighet
skratta
hitta på saker
vara envis
baka gott bröd utan recept
laga nyttig och god mat
improvisera fram sånger på rim
skriva roliga tal på vers
säga vilket år en viss låt släpptes
klättra i träd
spara pengar
bara handla det som står på listan
komma ihåg inköpslistan utantill
planera klädinköp till barnen en säsong i förväg
slösa pengar
sy (maskerad) kläder på improvisation
göra födelsedagskort
vara barnslig
dra dåliga skämt
skratta åt mina egna skämten
vara mamma till mina barn
vara en bra vän
vara omtänksam
komma ihåg människor jag träffat
ta hänsyn
passa tider
hålla det jag lovar
bara lova det jag tror att jag kan hålla
lata mej
strunta i att städa
komma ihåg saker
ha tålamod
sudoku
läsa

Läste listan för Maxi. Han tycker att jag ska lägga till att jag är bra på att rita.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Oj, funderar på om jag ens skulle komma på 40 saker till en egen lista.

2007-06-30 @ 23:54:48
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: malve

Testa! Det tog en dag för mej. Kom på flera saker som jag glömt bort att jag är bra på.

2007-07-01 @ 08:34:39
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Luna

Bra lista! Jag gillar sånt när man ska framhäva goda egenskaper hos sig själv. Det är så jäkla mycket jante i det här sabla landet. Jag tror jag snor den där idén och försöker själv. Får se om jag orkar i dag. Är så förkyld och känner mig lite negativ.

2007-08-31 @ 15:19:17
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0