bäste Herr Chef

Om du bara visste hur sårad jag blev av dina ord. Jag visste det inte själv, tills helt nyligen.
Jag vet att dina ord inte var sanna.
Och ärligt talat, det vet väl du också? Innerst inne.

Jag får inse att du aldrig kommer att erkänna att du haft fel.
För det krävs mod.

Jag tar din uppsägning som ett erkännande.
Du flydde - för att slippa möta mig igen
slippa stå till svars

Jag ska inte ge dig nöjet
att förstöra resten av mitt liv.

Men jag vill ändå tacka dig
för tiden innan detta skedde.
Det var lärorikt att jobba med dig
och oftast roligt
Vi hade ofta olika åsikter om saker
och båda älskade heta diskussioner.
Det tränade mig att vässa mina argument
och slåss för min sak.

Några av dina chefsegenskaper har jag lagt på minnet:
att sätta tydliga gränser mot omgivningen
att det går att sätta familjen främst
att stå upp för sina medarbetare.

Jag lämnar dig så här
med allt det som var bra i minnet.

Hej då!

Hälsningar
en f.d. medarbetare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0