en bra vän

Fick i läxa att fundera ut hur jag vill att en bra vän ska vara. Jag förmodar att det har något med mina krav på mej själv att göra....?...

- vågar säga nej / jag har inte tid (jag tycker det är jättejobbigt att ringa folk som jag vet inte säger ifrån när de inte hinner prata, eller be om hjälp av nån som aldrig säger nej
- kan be om hjälp
- kan ta emot hjälp  ja tack - att det ska vara så svårt
- ställer upp i kris
- ärlig
- pålitlig
- öppen
- omtänksam
- är sig själv
- positiv grundsyn  sen kan man ju må dåligt ibland...
- tar ansvar för sitt liv (gör saker som hon mår bra av, gnäller inte över aktiva val)
- empatisk
- vågar ge konstruktiv kritik, ställa obekväma frågor
- vågar prata om jobbiga saker

Oj, sa Syster Yster. Vilka krav du ställer. Men jag gör skillnad på kompisar och vänner. Och sen behöver man ju inte hitta allt hos alla. Hembakat fika har jag inte tagit med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0