hos läkaren

Nu har jag varit hos min läkare. Blev sjukskriven till den 30/8. Hon tyckte inte heller att vi skulle göra upp några planer för sommaren, utan att vi tar nya tag till hösten. Skönt!

Hon är så bra för hon accepterar inte mina svar utan ställer följdfrågor så att jag verkligen måste tänka till. Och då kommer de riktiga svaren fram.
Till exempel på frågan "Hur mår du?" svarade jag "Jo, det är lite bättre nu. bl.a. bl.a. bl.a." Efter några frågor till insåg jag att det inte är det...
"Du måste tillåta dej själv att må dåligt", sa hon. Jaa, det gör jag nog inte.

Hon tyckte oxå att det var konstigt att min terapeut inte bestämt än hur lång semester han ska ha.
Jobbar man med människor som mår dåligt borde det ju inte vara så svårt att räkna ut att det känns skönt att få ett datum att se fram emot. Speciellt när man har så lång utbildning i ämnet...
Fast jag tycker det är fascinerande med människor som inte bestämmer och planerar. Så olikt mej.

Att jag har mer ångest nu trodde hon både är en effekt av medicinen och att jag har sommaruppehåll från terapeuten. Och att jag känner efter mer eftersom det stod i biverkningslistan att man kan få mer ångest.

Ett positivt möte idag! Jag känner mej verkligen lyckligt lottad som både har en läkare och en terapeut som förstår och stöttar mej!

Om två veckor ska vi höras av på telefon för att eventuellt öka dosen till 30 mg. Det var egentligen lite för tidigt att avgöra, men sen går hon på semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0