idag har jag varit i stan

Japp. Med min mamma. Körde både dit (ångest : 70) och hem (ångest:50). Massor av rödljus (som jag tycker är apjobbigt!) på den vägen. Men det gick bra. På stan gick det oxå bra. Handlade en hel del - till barnen, barnen, barnen. Och strumpor till mej. Höll på att få en riktig panikattack, men jag klarade mej med lite fyrkantsandning.

Annars har jag inte haft någon ångest idag. Skönt! Fast det är lite så att när man inte har ångest så tänker man inte på att uppskatta det.

Har varit och handlat i dag oxå. Och samma kassörska har det varit de senaste gångerna. Hmmm. Idag köpte jag mjölk. Glömde visst det igår.

Jag gick hem från affären. Med cykeln. Jättejobbig ångest. Trots att jag hade cykeln och när som helst kunde cykla istället. Men har jag bestämt mej för en sak så känns det som ett misslyckande om jag inte gör så, och då är cykeln inte ett alternativ. Fast det känns ändå bättre än att gå utan. OM...
Det här har jag kämpat jättemycket med i terapin, att kunna acceptera ett "nederlag". Vara snäll mot mej själv.
Har dock inte kommit nån vart med det...

Nu är jag jättetrött. Har varit en jobbig dag! Nu ska mannen och jag kolla på House och äta Cashewnötter. Vårt tisdagsnöje.
Maxi hade förståss badat idag oxå. -Var det inte kallt?   -Jooo, jätte! (stort leende).

Positivt:
- jag har kört bil till stan
- jag har varit och handlat
- det känns som att jag börjar vilja saker igen

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag har min mamma
- tack för att smultronen är mogna

Kommentarer
Postat av: Bara jag

OJ vad jag känner igen mig i mycket du skriver!!!!
Speciellt det där om de dagar man INTE haft panikångest, de uppskattar man inte. Istället fokuserar jag på nästa ev. attack. Åååååååh.

2007-06-20 @ 15:12:23
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0