stressen till jobbet

Kom på en anledning till varför jag vill komma tillbaka till jobbet så fort som möjligt.
OM jag känner att det inte funkar med jobbet är ju ett alternativ att söka ett annat, lite närmare där jag bor.
Ett annat är att börja plugga igen. Frågan är bara vad. Nåja, det kommer jag nog på.

Problemet är att eftersom jag varit mammaledig och sen sjukskriven så har jag nu bara 2,5 år kvar tills jag blir nollad i A-kassan (med dom nya reglerna). Och ska jag börja läsa nästa höst, så måste jag ju ha hunnit "tjäna ihop" en vettig A-kassa tills dess. Med andra ord: jag måste vara tillbaka till jobbet under hösten, ju förr desto bättre.

Jag vill inte hoppa på en utbildning utan att veta att jag har någon försörjning efter, ifall man inte får jobb med en gång. Med tre barn och hus. Jag lever ju i en bra relation men man vet ju aldrig. Jag vill iallafall inte förlita mej på det.

Suck! Jag vet att jag inte borde tänka så här...men det är svårt att låta bli....

Har jag nämnt att jag är värsta superplaneraren, förresten? 
Helgarderingar och superkontroll.
För allt som kan tänkas inträffa.


Kommentarer
Postat av: loppispoppis

du låter som ungefär lika mycket kontrollfreak som jag.... =)

2007-06-21 @ 21:55:42
URL: http://loppispoppis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0