summering av dagen

Idag har jag om möjligt gjort ännu mindre än igår. Det är verkligen jobbigt varmt!

När jag skulle hämta Midi hos N vid halv sex satt dom och åt glass. Så sen åt hon inte speciellt mycket middag. Pappan sa något ursäktande om värmen. Har redan pratat med mamman om att Midi inte äter någon mat om hon får något i sig nån timme innan, och dom vet att vi brukar äta middag vid den tiden. Usch vad svårt det är med olika vanor när barnen leker hos andra!

Pratade om det med terapeuten och han sa att det är mina barn och jag kan bestämma precis vilka regler jag vill och säga till kompisens föräldrar. Jo visst, men i praktiken är det ju inte så lätt.  Fast  det där med mattiderna kan dom ju iallafall respektera.

Positivt:
- låg på en filt med Mini och tittade på molnen
- gick och la mej när jag var trött
- läste ut Dalai lama-boken
- följde inte med till brorsan när jag inte mådde bra

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att det finns skugga
- tack för att mina barn har vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0