utmaningar i augusti

Fick en inbjudan till sommarfest på jobbet i slutet av augusti. Jag har tackat ja. Känns lite kul faktiskt.
Och så fick jag en kallelse till tandläkaren, också i slutet av augusti.
Det känns faktiskt inte så jobbigt att tänka på det. Men det är ju två månader kvar.

Idag har jag varit hemskt trött. Hade svårt att somna i går och sen vaknade Mini. Höll låda till framåt 2 (mannen satt nog med henne i en halvtimme innan han bar in henne till vår säng) och sen vaknade jag vid 6. Det händer rätt ofta att jag vaknar tidigt utan att vara utsövd. Konstigt!

Positivt:
- var och postade brev innan jag hämtade barnen, fast det kändes jobbigt
- ringde till försäkringskassan
- skickade mail till jobbet

Tack:
- tack för att jag finns
- tack för att jag är jag
- tack för att jag ser på min konflikt med chefen med nya ögon
- tack för att jag har möjlighet att ta del av andra människors erfarenheter


Kommentarer
Postat av: Di

fick jag en tanke om en bok i morse kanske du läst den redan?
Bill O´Hanlon, det kan bara bli bättre..enkel och billig. Jag har använt den som reflektionsbok och har också läst fler böcker som handlar om samma saker. Ha en underbar Midsommar, och njut av livet...så gott du kan..vill fylla på din "bra" rad..du är mycket bra på att skriva!

2007-06-21 @ 07:13:04
URL: http://[email protected]
Postat av: malve

Tack :-)
Och tack för boktipset.
Ha en bra midsommar du oxå. Vädret verkar vara på min sida - regn = inga längre utflykter.
Fast tråkigt för alla andra...

2007-06-21 @ 08:22:38
URL: http://malves.blogg.se
Postat av: Bara jag

Jag tänker oxå börja skriva sånna där listor som du gör på slutet! Man måste verkligen SÄGA det till sig själv så man fattar hur bra man är egentligen, hur stark och modig man är!

2007-06-21 @ 15:49:34
URL: http://mintrygghetcipralex.blogg.se
Postat av: malve

Jag svarade på alla dina frågor i din blogg.
Jag tror att det blir lättare att se det positiva när man tränar på det aktivt.
När jag skriver tack-sakerna tar jag god tid på mej och verkligen KÄNNER det i kroppen. Om man vill kan man ha rubriken "jag är glad för" i stället. Tack känns egentligen lite religiöst - vem tackar man?

2007-06-21 @ 16:17:56
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0