att våga drömma

Om jag ska hitta mina golfbollar måste jag nog tillåta mej själv att tänka bortom det jag har idag. Frågor som "vad skulle du göra om du hade två år kvar att leva?" eller "vad skulle du göra om du får välja fritt utan några begränsningar?" gör mej helt tom i huvudet. Vaddå inga begränsningar? Välja helt fritt? Det går ju inte.

Att drömma om någonting annat, något bättre betyder ju inte att jag inte tycker om det som jag har nu.
Vad vill jag egentligen. Om jag tar bort alla måsten och  borden som jag själv och andra ställer på mej?

Jag vet rätt väl vad jag INTE vill.
Jag vill inte leva som den och den och den.

Men vad vill jag?
Att säga vad jag inte vill är ju ofarligt, kräver ingen åtgärd. 
Att däremot säga att jag vill någonting annat betyder ju att jag måste välja.
Antingen följer jag min vilja eller också väljer jag att ha det som jag har det.

Att välja innebär att jag måste stå till svars inför mej själv, och kanske inför andra.
Att välja innebär att jag kanske måste ge mej ut på nya vägar.
Att våga innebär att jag kanske hittar mej själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0