en perfekt mamma-dag

Idag har jag levt upp till alla mina mammamåsten. Ja, utom måstet att göra hemgjord playdo-lera då...

Satt en lång stund och pärlade med döttrarna. Gjorde en fin pärprinsessa (som tyvärr inte är riktigt klar, annars hade ni fått se). Sedan var det lunchdax med ordentlig mat och gröööönsaker. Sonen hade en kompis som åt här.
När sonen och kompisen gick hem till kompisen hade de varit ute jättelänge och varken spelat dator eller TV-spel.

Efter lunchen gick jag ut och räfsade löv. Döttrarna med kompisar hjälpte till och sedan hoppade vi allihopa i lövhögen. (En tokrolig mamma vill jag vara...) Vi var ute i ett par timmar och sedan gick vi in och åt mellanmål och pysslade lite.

Till middag gjorde jag torsknuggets med ostpanering. Och tre olika sorters grönsaker. Så den här veckan har vi ätit fisk två gånger. (Vilken ansvarsfull mamma jag är.)

Medan mannen och jag satt kvar vid bordet städade barnen undan i lekrummet. (vilken lyckad pedagogik).
Och nu äter de godis.

Egentligen tycker jag att jag borde tycka att det enda som man behöver uppfylla för att vara en bra mamma är att man är närvarande. Och har en övergripande tanke med hur man uppfostrar barnen.

Men jag har massor av ideér om hur jag ska vara för att jag ska vara nöjd med mej själv som mamma. För det mesta orkar jag inte leva upp till de här kraven så jag går nästan alltid omkring och känner mej  lite misslyckad.

Fast jag nog är minst lika bra som andra mammor.

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Jag tycker du verkar vara bättre mamma än många andra!
Och inte bara för att du gjort det du gjort idag även om det lät som en perfekt familjedag. Rena idyllen. :)

Ha en riktigt bra kväll!
Kram

2007-11-24 @ 19:51:29
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Auriana

Ta dig tid att se in i dina barns ögon.
Det du ser där när ni hoppar i lövhögar eller sitter och pärlar eller när ni bara ÄR i soffan
DET är lön nog.. Där ser du att du räcker och duger till..
Du ÄR en jätte bra mamma
Auriana

2007-11-25 @ 01:14:26
Postat av: malve

Visst är det så :)

2007-11-25 @ 20:00:23
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0