fars dag

Idag har min man fått det en småbarnsförälder helst av allt vill ha: sovmorgon och framdukad frukost.
Barnen väckte honom med teckningar och diverse pyssel. Och nu sitter de och äter frukost. Jag som alltid är hungrig direkt när jag vaknar har inte kunnat vänta.

Jag tycker att det är lite fånigt att ge presenter på fars- och morsdag. Dagen handlar om gemenskap och kärlek, tycker jag.

Jag ska nog åka till minneslunden idag och tända ett ljus för min pappa.

I eftermiddag är det kalas på Öland, barnens kusin fyller år. Men jag ska nog inte följa med. Det har varit full fart hela helgen och i veckan har jag flera aktiviteter, så jag behöver lite tid för mej själv. Just på fars dag irriterar jag mej mer än vanligt på min svärfar eftersom han är en så dålig pappa och farfar.

Och så blir det nog lite trädgårdsarbete idag. Solen skiner och det finns en hel del att pyssla med inför vintern.
Jag är så himla dålig på att gå ut i trädgården på vardagarna. Trivs inte riktigt med att bo i ett villaområde. Känner mej påpassad hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Miranda

Shit, är det idag? Nåväl, det brukar inte hända så mycket. Ett telefonsamtal till fadern, kanske.

Här har det snöat och varit minus och jag har inte hunnit gräva alla landen. Hoppas att det blir mildare i veckan så att jag får det gjort. Det är inte så mycket kvar, men jag låg ju så bra till innan...

Känner lite samma inför lotten. Tycker det är lite jobbigt att vara där på helgen när det är så många andra där, men för mig kan det vara bra att övervinna det. De gånger jag gör det. Annars åker jag gärna dit i veckan istället om jag har tid.

Hoppas du får en bra söndag! Kram

2007-11-11 @ 11:10:24
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: Di

Mmm..farsdag..lite tudelat det där för mig, roligt om barnen spontant gör saker istället kan jag tycka..har blivit lite för mkt runt dom här fars och morsdagarna..Jag hoppas nu ni får en riktigt härlig dag idag!
Kram på dej!

2007-11-11 @ 13:46:42
URL: http://diqueen.blogg.se
Postat av: malve

miranda: jag är också lite sån, undviker gärna folk för tänk om de skulle börja prata...:o
di: instämmer

2007-11-12 @ 15:27:46
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0