gamla möbler

Nu ryker gammelmormor Ingas stolar. De är jättefina och hon fick dem i bröllopsgåva.
Men de är hemskt obekväma. Så nu gör vi oss av med dem.

Vi har ändå halva gammelmormor Ingas bohag här hemma (mannens mormor):
- två fåtöljer
- ett bord
- två stolar modell äldre
- en kommod (som var gammelmormors pappas)
- en byrå
- en brödkista
- en radiobänk som någon gång ska byggas om till serveringsbord (inte mitt projekt)
- en utdragsfåtölj som barnens farmor sov i som liten
- ett litet finbord

Hon hade ett väldigt fint hem, gammelmormor Inga.

Nu har jag bara ett stort frågetecken kvar. Ett gammalt skrivbord som jag nästan renoverat färdigt. Frågan är väl om jag någonsin kommer att göra färdigt det. Och om jag gör det, var ska vi då ha det? Fast det är ju så fint...eller det blir så fint när det är klart :)

Hittade en kasse med badrumsprylar som vi skulle haft tills vi renoverat toaletten. Lite lampor, hyllor och grejjs. Fast det har aldrig varit någon idé att byta ut det gamla för vi ska snart göra den riktiga renoveringen. I fyra år har vi tänkt så. Fast nu SKA vi snart göra det. :)

Nu tar jag paus och hämtar barnen. Idag gick det att cykla. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0