lördagkväll

Femåringen är på kalas och vi andra har ätit gott och spelat spel. Mysigt. Nu tittar barnen på Bolibompa, och sedan ska sonen sova över hos sin minstasyster. De har själva bäddat och ordnat i hennes rum. Hoppas bara att de somnar i rimlig tid, vi har tänkt titta på film ikväll.

Första familjerådet med städkoll. Jag fick godkänt, har både dammat, bytt lakan och städat ett barnrum. Mannen däremot skulle ha dammsugit och svabbat hela huset. Är inte gjort, mer än i köket då men bara för att musen härjade där. Och toaletterna är inte städade. Och att barnen skulle badas kom han inte heller ihåg.
Suck! Jag får ont i magen!

Visserligen har han haft fullt upp hela dagen men han skulle ju ha kunnat be mej om hjälp, så hade jag knatat runt med dammsugaren. Det viktigaste är ju vem som har kollen. D.v.s. att jag inte vill ha allt i huvudet längre...

Kjolen blev sydd och dottern bakade chokladmuffins med lite assistans. Så stolt hon var när hon fick bjuda på det som hon hade bakat.

Sitter här vid brasan och känner inte alls för att gå ut i höstmörkret. Men jag antar att jag måste hämta hem mitt barn ;)

Kommentarer
Postat av: Eva

Här har det också städats idag. Lite lagom så där. Jag är nöjd ändå.
Ha en trevlig kväll!

2007-11-10 @ 21:22:19
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: Ananasens

Hoppas du fick hem ditt barn ordentligt. :D

Antar att du förklarat för din man hur du känner inför sakerna som han ska göra? Vad säger han? Han måste ju förstå att du mår dåligt av det?

Hoppas det blev en trevlig kväll och bra film.
Kram

2007-11-10 @ 21:27:18
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Luna

Vi har gjort chokladbollar o haft allmänt kvällsmys. Nu myser jag med dator, sambo, vin o TV. Jo, jag har rätt bra simultanförmåga o lyckas chatta med vännen i Piteå, pussa på sambon, ta en klunk vin o skratta åt TV:n NÄSTAN samtidigt. Skål!

2007-11-10 @ 21:36:51
URL: http://lunanimbus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0