med luther på axeln

Mina egenskaper som ställt till det för mej under sjukskrivningen:

- väldigt, väldigt envis
- starkt kontrollbehov
- väl utvecklat planeringssinne
- stark moral
- ett behov av att vara duktig (perfektionist)
- rädsla för att inte bli omtyckt
- prestationsbaserad självkänsla

Mycket av det här kan ju faktiskt vändas till (och har väl varit) mina styrkor.
Men i den här situationen har allt gått över styr och jag har tappat kontrollen (vilket ju är läskigt med mitt kontrollbehov;))

Jag orkar inte med en ny tidplan. Får jag ett datum så SKA det hållas. Och så brrrrppp...har hjärnan planerat bakåt så att jag har en detaljplan för vad jag behöver göra varje dag för att hålla tiden. I våras var jag till och med nere på del av dag. Ohållbart.

Utan någon som helst pushning har jag under hösten tagit mej från att bara köra i sällskap till att köra själv på motorvägen. Bara driven av min egen vilja. Så jag behöver inte någon press. Det fixar jag själv.

Låt mej vara i fred så kommer jag att ta mej till jobbet när jag är mogen för det.


Kommentarer
Postat av: munken

Kände igen mig jättemycket i din lista. Men vet inte vad jag ska säga mer om det :). HOppas det går bra för dig i dag!

2007-11-29 @ 10:34:48
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken
Postat av: malve

Nej, det är väl inte direkt någonting att skryta med :)
Tack, det gick bra!

2007-11-29 @ 12:24:23
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0