reasynd

Belönade mej själv med en tur till stan efter fk-mötet (äum...jag hade en 50-kronorscheck att lösa in i leksaksaffären).

Gick in på Hemtex och skulle kolla in om de hade någon fin julduk till nya soffbordet. Och så var det halva priset i hela affären idag och i morgon. Inte mitt fel, ju. Hittade en duk, och dessutom en jättefin duk till köket i sånt där halvvaxat tyg.

I klädaffären såg jag att det hängde munkjackor (fast det heter det väl inte nuförtiden) i olika färger. Och så råkade det vara 100:- rabatt. Inte heller mitt fel.

Men jag tänker iallafall efter två gånger innan jag handlar.

Och det handlar ju inte bara om att inte handla på rea, utan också att kunna unna sej det man verkligen vill ha istället för att nöja sej med en liknande billigare som är nästan vad man vill ha (om man har råd).

Nöjd är jag iallafall över att det blev en stadstur och att bilkörningen gick bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0