sovmorgon

Eller rättare sagt, jag var vaken mellan sju och åtta och sedan gick  jag och la mej igen. Och sov till halv tio då sovrummet plötsligt invaderades av tre vildingar.

Nu sitter jag och dricker kaffe medan övriga familjen är ute och bygger mur.
I höst har jag inte ägnat mej åt min favoritsyssla,lövräfsning. Hög tid att göra det. Att vädret är grått och trist spelar mindre roll. Desto skönare blir det att komma in i värmen igen.

Den här helgen är härligt oplanerad. Tid att bara vara med familjen. Och så ska jag försöka få lite tid för mej själv också. De senaste helgerna har jag dippat på söndageftermiddagen och bara velat vara ensam. Bättre då att försöka ta mej lite tid innan det går så långt, kanske stänga in mej med en bok.

Jag har funderat lite på varför jag den senaste tiden har haft mer allmän ångest. Jag tror att det har att göra med min järnbrist. Jag är ständigt lite småyr, vilket min hjärna tolkar som att det är en panikattack på gång eftersom det är så det börjar. Det är nog det som ger mej ångest. Och dessutom är jag ständigt trött, vilket jag inte har tagit hänsyn till utan levt på som jag brukar. Eller iallafall ställt kravet på mej själv att jag ska göra det jag brukar göra.

Det ska bli skönt att börja med järntabletterna nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken är din favoritfilm? Tipsa gärna i min blogg! Kram Emma

2007-11-24 @ 10:29:26
URL: http://nordstromemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0