apoteksstrul

Idag höll jag inte på att få ut någon ny medicin på receptet.
Och jag började nästan gråta. Så känslig jag har blivit...

På receptet står det nämligen en tablett dagligen, och jag har ju ätit två ett bra tag nu. Det är någon tidsgräns på receptet så att man inte får hämta ut ny medicin för tidigt. Så jag får inte ut ny förrän om två veckor.

Och sist sa jag ändå till expeditien att jag ökat till två per dag. Så då skulle hon ju ha informerat mej om att jag behövde ett nytt recept. Kan man tycka.

Nu ordnade det sej ändå. Hon ringde till vårdcentralen och fick ett nytt recept. Och under tiden gick jag till affären.

Men tänk, att en sån här liten grej kan få mej helt ur balans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0