borden - analys

Skjutsa dottern till dansen
- egentligen kan nog detta sorteras in under KBT, för det är ju bilkörningen "jag vill åt". Vem av oss som skjutsar in henne spelar ju ingen roll. Ska flytta denna till vill.

Stryka
- funderar på om det här är ett borde eller ett måste. Jag måste stryka vissa kläder, men t-shirts och sådant kanske inte behöver strykas, egentligen - även om jag tycker att det bör göras. Barnens vardagskläder stryker jag INTE.

Rensa ogräs
- ogräset struntar jag glatt i tills det börjar bli pinsamt högt, eller om jag ska ha utvalda personer på besök.  När det når oanade höjder tynger det mitt samvete.

KBT-bilkörning
- jag måste inte ut och köra men jag vill bli bra och börja jobba, så då bör jag köra tre gånger i veckan. Minst. Men inte till vilket pris som helst. Mitt mående går före uppfyllandet av körkvoten.

Kommentarer
Postat av: Luna

Stryk strykningen. Det tar alldeles för mycket tid. Och det ÄR inte nödvändigt. Lite skrynklor ser inte folk. Bara man är hel o ren, och har ett vackert leende =)
Stryk bara skjortor, finkläder o dukar o strunta i resten. Det är mitt råd, men jag är ju en pinsamt skrynklig person, men jag liksom orkar inte bry mig. Mest går jag runt i tjocka fleecetröjor o de behöver man ju verkligen inte stryka, eller KAN inte stryka. Hi hi!

2007-10-11 @ 15:03:10
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Hefaistos

Prova med att ställa strykbrädan framför TV:n. Då kan man se favoritsåpan utan dåligt samvete. Man arbetar ju under tiden. Är det mycket bra på TV så får man ta till gardiner och mattor. Allt kan strykas i verklig arbetsiver. Höns bör dock undvikas då det luktar förskräckligt om fjädrarna.

Läst på en lapp på ett hotellrum:

*Strykning önskas
*Strykning önskas ej
Stryk det som ej önskas

2007-10-11 @ 15:16:59
URL: http://knacke.blogspot.com/
Postat av: malve

När jag vägde lite mer behövde jag inte stryka - fyllde väl ut rynkorna. Och nu har jag nästan bara köpt strykkrävande kläder. inte så smart...får väl investera i fleece...
...
Smart att stryka framför teven. har du testat eftersom du vet hur det luktar att stryka en höna? ;)
Superkul lapp :D

2007-10-11 @ 20:24:08
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0