cirkustankar

Gör det som är i linje med hur du vill leva ditt liv.

Säger Terapeuten som svar på mitt bryderi om hur jag ska veta om jag inte orkar, inte vill och vad som är förväntansångest.

Låt inte känslorna styra.

Isåfall är det tur att mannen åkt till Frankrike. För att gå med sonen på cirkus är ju en sådan sak som jag vill göra. Men som känns jobbigt just nu.

Fick det här rådet redan i våras. Och den har nog bidragit till att jag tagit i så mycket.
För det är ju mycket som man vill göra. Och skulle göra om man var "frisk". Så jag gjorde ALLT. Som jag blivit tillsagd. Så klart... Lät inte ångesten styra.

Men ångesten var också en signal på att det blev för mycket. Så rådet jag fick löser ju inte problemet.
För vad är förväntansångest. Och vad är jag-orkar-inte-ångest?

Om jag inte ska följa mina känslor. Hur ska jag då göra för att veta?


Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag känner också ofta att jag vill nästan allt, har svårt att veta vad som är viktigast. Och ibland kan det kännas som att det jag tänkt är verkligt viktigt inte alls är det. Jag har plockat bort och lagt till, plockat bort igen... Ibland måste jag gå vägen genom det som inte är så viktigt för att upptäcka vad som är det. Och ibland måste jag välja bort det som är jätteviktigt för att jag inte orkar. Men det som är viktigt på riktigt brukar komma tillbaka, det som jag verkligen vill...
Tänker att den första tanken, att göra det som är i linje med hur man vill leva sitt liv, kan handla om värderingar mer än vilja, kanske att välja de av alla viljor som stämmer med hur man vill att livet ska vara... Jag vet inte, men det var en tanke...

2007-10-07 @ 19:42:45
URL: http://mirandasmellanrum.blogspot.com/
Postat av: malve

Jag har faktiskt aldrig tänkt den här tanken tidigare...så det är kanske en process som jag startar nu. Men jag har många frågor som jag inte har svar på: hur vill jag leva? vad är viktigt för mej?...
Ja, det kanske stämmer att det handlar mer om värderingar. Jag tycker inte att det var något bra svar på min fråga...ska prata om det nästa gång också tror jag...

2007-10-07 @ 20:23:10
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0