det tar sej

Jag måste berömma min man (det blir mycket gnäll på honom här...).

Han har utan att jag sagt något fotat dottern och skickat in till tidningen inför födelsedagen.
Och idag när vi kom hem hade han slipat sonens skridskor, innan jag påminde honom.

Fantastiskt. Vi hade ett allvarligt samtal om att jag inte klarar av allt kontrollerande.
Jag har flera gånger lämnat över grejjer till honom, och sedan glömmer han bort dem.
Så jag har inte kunnat släppa det iallafall.

Jag hoppas att det här håller i sej.


Kommentarer
Postat av: Luna

Jag har också ett extremt kontrollbehov gent emot min kära sambo. Jag försöker verkligen släppa på det men det är ju så himla svårt. Han är så långsam, gör saker i fel ordning och TÄNKER för lite. Allt ska man bestämma och allt ska man tänka ut från början. Jag frågade honom om jag fick åka utomlands med mamma nästa höst och han sa att det är tveksamt hur han ska klara av att klä ungarna fint en hel vecka men annars var det ju inga större problem. Jag kan se framför mig hur jag kommer lägga upp färdigkomponerade klädpaket för alla dagar och till de klädpaketen kommer jag ha passande reservkläder och så kommer jag säkert skriva en LÅNG kom-i-håg-lista. Fy, hur vi är! =)

2007-10-22 @ 18:44:30
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: Di

Av ansvar växer man..och säker också din man i dagsläget ;) han försöker ju, det är jättebra, då måste du också släppa lite på "kontroll" linan och låta honom ansvara för sina egna handlingar..det är ju svårt att styra någon annan eller hur? Det är ganska jobbigt att hela tiden övervaka..frågan är..om han aldrig får ta sina konsekvenser att han glömmer, hur kan han då lära sig? En tanke bara... Tänkte på Lunas kommentar..Min reflektion är vem säger att det att sambon gör är fel? Vet inte om jag skulle tycka det var så trevligt att bo med någon som hela tiden tycker det jag gör är fel?? Isåfall skulle jag fundera på varför jag retar upp mej på just andra? Är det något jag själv kan påverka? På ett eller annat sätt? Tycker du är på god väg som lämnat ansvaret...och vips! Det händer saker..även om det inte är för all framtid..man har rätt att ändra sig ;) KRAM på dej..

2007-10-22 @ 18:51:19
URL: http://diqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0